Het einde

8 juli 2015 - Dongen, Nederland

FB_IMG_1437682931361Het eerste weekje thuis zit er weer op!! Na 4 dagen rijden in een auto met een koppeling die maar half meer functioneerde.
In honningsvåg zijn we opgehaald door ons ma en willemijn die met een auto de zelfde rit hebben gedaan als wij op de fiets. Voor vertrek richting huis wilde de dames natuurlijk ook nog even de Noordkaap zien en daar zijn we dan ook nog naartoe geweest. Die dag was het niet van dat lekkere weer als toen we aankwamen. Veel mist en heel weinig zicht.
De volgende dag zijn we na het kopen van de nodige souvenirs aan onze terugreis naar Nederland vertrokken. Dit waren 4 lange dagen in de auto, met bijna alleen maar lekker weer een maar één regenbuitje. Heel de reis hadden we regen en dan zit je eindelijk in de auto met een dak boven je hoofd gaat de zon schijnen.
En dan kom je aan in Nederland. 35° en geen wolkje aan de lucht. Hebben ze aan de gevel van het huis een groot spandoek hangen met welkom thuis daarop. Wat geeft dat dan toch een fijn gevoel als je zo thuis komt. Ongemerkt heb je het dan toch wel heel erg gemist.
Die dag was ook bekend geworden dat mijn broertje over was naar het volgende schooljaar en mijn zusje geslaagd was voor haar opleiding. Kortom, een groot feest bij thuis komst en alleen maar leuke dingen.
De volgende dag mocht ik weer aan het werk wat ik overigens ook gemist hebt.
Nu een week verder is alles weer een beetje normaal geworden en komt het normale ritme weer een beetje terug. Het is heerlijk om nu de foto's terug te kijken en de verhalen te vertellen tegen iedereen die er naar vraagt.
Maar een ding weet ik heel zeker. Zonder alle geweldige reacties van jullie allemaal was de reis nooit zo'n groot succes geworden.
Bij deze dus allemaal bedankt voor de reactie, het waren allemaal stuk voor stuk fijne berichten om terug te lezen en op de zware momenten zeker weten met dat ene stapje om toch weer verder te gaan.

EINDE

1. Frans:
    9 juli 2015
    Wat een ontzettend gave fietstocht hebben jullie gemaakt. En dank zij jullie dagelijkse reisverslagen was alles te volgen en heb ik alles mee kunnen beleven. Het vertrek, de overnachtingen, de tegenslag van het padje, de regen en de kou, maar ook de vele, vele mooie momenten, jullie ontmoetingen met mensen, de natuur en de aankomst op de Noordkaap. Allemaal heel bijzonder en voorzien van mooie foto's. Bedankt! En fijn dat jullie weer thuis zijn. Een ervaring rijker. Ik hoor binnenkort graag de details!
  2. Willemijn:
    9 juli 2015
    Jullie afkicken van de reis, maar wij zullen ook moeten afkicken van de reisverhalen! Je hebt ons geweldig op de hoogte gehouden van jullie avonturen en ik ben benieuwd waar de volgende tocht naar toe zal gaan...
  3. Piet:
    10 juli 2015
    Hallo Ad en Jannes,

Dat is altijd een goed teken als je het ook weer fijn vind om thuis te komen en weer lekker in je eigen bed te slapen. Jullie zijn in ieder geval een fantastische ervaring rijker. We hebben genoten van jullie verhalen en het op de kaart van Zweden en Noorwegen gevolgd. Diep respect voor jullie prestatie !!

Groeten Piet.
  4. Daisy:
    10 juli 2015
    Welkom thuis! Goed gedaan mannen!