Dag 33

15 juni 2015 - Enontekiö, Finland

Vanmorgen zijn we zijn we vertrokken voor onze enige etappe helemaal door finland. De GPS was vandaag nog al van slag, omdat we precies op de grens van de tijdzone reden vandaag. Hij bleef maar twijfelen.
Na een kleine 15km stonk het ineens heel erg langs de weg. Bleek er een dood rendier langs de kant te liggen. Een paar vogels zater erop van een lekker maaltje te genieten. Niet te lang blijven wachten en snel weer door rijden.
Komen we een mooi bord tegen langs de kant, koffie en donut voor €0,50 (In Finland hebben ze ook euro's). Komen we uit bij een souvenirsshop helemaal tot de rand gevuld met van alles en nog wat. Ondanks de prijs, wat het goeie koffie en een lekkere donut.
Na de donut weer op de fiets gestapt voor het een na laatste deel van de etappe. Onderweg opeens getoeter van een camper. Daar zat de vrouw van Chris(de andere fietser die we gisteren tegen kwamen) in. Stuk verderop stond ze langs de kant van de weg te wachten op ons met een lekker kommetje warme soep. Hier waren we heel blij mee, want het was koud. Vandaag. Toen de soep op was kwam Chris ook aanrijden. Nog even bij geklest en weer verder.
Net voor we aankwamen in enontekio begon het een beetje te regenen wat het vandaag volgens de verspellingen heel de dag zou gaan doen. Eenmaal binnen in het hotel begon het echt te regenen.
Gelukkig stonden wij toen lekker onder de warmen douche op te warmen.
Morgen rijden we Finland weer uit en gaan we eindelijk Noorwegen in.

1. Corne Haarbosch:
    15 juni 2015
    Hoi Ad en Jannes,
    Lijkt mij een fantastische ervaring zo hoog in het noorden. Geniet nog van het laatste stuk.
  2. Gert Weijman:
    16 juni 2015
    Leuk zo'n spontane ontmoeting en dan die soep.......
    Heerlijk mannen.
  3. Jozef koevoets:
    16 juni 2015
    Hou vol mannen nog maar een klein stukje en vooral genieten van alles wat je meemaakt
  4. Fred Maas:
    16 juni 2015
    Hoi gosers, Fantastisch. Petje af. Een grandioze reis.
  5. Jos en Hennie Bogers:
    16 juni 2015
    Voor die prijs heb je voor onderweg zeker je bidonnetje en luchboxje gevuld met koffie en donuts?