Dag 41

23 juni 2015 - Nordkapp, Noorwegen

Wat een mooie dag!!
We hebben het gehaald. Het waren nog maar 25km, maar wel de zwaarste 25km van heel de reis. Wat een bergen voor je dan eindelijk op de Noordkaap bent. In 25km hebben we 800 hoogtemeters.
Maar het landschap is wel zo super mooi. Dat maakt alles al weer goed.
En dan kom je aan bij het tolpoortje. Netjes in de rij gestaan tussen de auto's, mag je gratis verder omdat je op de fiets bent. Dan mag je verder naar het einde van je reis. Een geweldig gevoel geeft dit. Het is onbeschrijfelijk hoe gelukkig je je dan voelt.
Eenmaal bijgekomen van alle schone uitzichten komen we de eerste andere fietser tegen uit Oostenrijk die we al eerder hadden ontmoet. Elkaar feliciteren en samen verder genieten van alle mensen die onze fietsen op de foto's zetten alsof ze nog nooit een fiets hebben gezien.
Dan wordt het tijd voor een mooi plekje zoeken om de tentjes op te zetten. Een stuk terug achter de camper parkeerplaatsen is nog een mooi stukje gras met een geweldig uitzicht. We onze tenten opzetten en daar komen de andere fietsers aan die bij ons in het hotel zaten en waar we al 3 dagen mee samen zijn.
Nu staan we met 4 man bij elkaar op het grasveld en het beloofd een gezellige avond te worden met geweldige uitzichten vanaf de Noordkaap. We hebben echt super veel geluk want het is hier maar 20 dagen per jaar helder zonder mist en wij treffen precies een zo'n dag.
Het eind van de reis kan gewoon niet beter als dit!!

1. Jos:
    Gefeliciteerd!!
  2. Corné:
    Hoi Ad en Jannes,
    Superprestatie. Jullie kunnen trots zijn!!!!
  3. JeePee:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd, wat een prestatie!
  4. Elly:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd en nog veel plezier vanavond!!
  5. Pieter & Ineke Smit:
    Gefeliciteerd! Goed gedaan!
  6. Pieter & Ineke Smit:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd! Goed gedaan! Dat moet gevierd worden!
  7. Piet v V:
    23 juni 2015
    Geweldig gedaan mannen, net echte Vikingen.
    Maar uhhh, zou de terugweg op de fiets ook niet wat zijn? En Misschien nog wat Noorderlicht als kersje op de taart?
  8. Sicco:
    mooi werk mannen!
  9. Piet:
    23 juni 2015
    Wat een geweldige prestatie ! Geniet er van mannen ! En wat heb je alles lekker opgeschreven Jannis. Ga d'r maar aan staan na een flinke dag stoepen nog eens een verslag te maken. PROFICIAT.
  10. Miranda:
    23 juni 2015
    Super!!! Van harte gefeliciteerd!!! Wat een topprestatie en wat zullen jullie trots zijn!!
    Geniet van je zegetocht en alles wat de natuur je te bieden heeft!! Liefs van Èv William en Mi.
  11. John de Schepper:
    Dag Ad en Jannes,
    Gefeliciteerd!
    Jullie doel is bereikt, geniet ervan.
    Groetjes,
    John, Marga, Ward, Jelle en Daan de Schepper
  12. Carla:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd en nog een fijne avond. Geniet er nog van
  13. Rob & Rosilda:
    Goed gedaan en gefeliciteerd,
    Geniet van de mooie uitzichten en de rust.
  14. Thijs Jonker:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd mannen met dit behaalde resultaat
    gr Thijs
  15. Frans:
    23 juni 2015
    Geweldig! Iets om heel trots op te zijn. Proficiat mannen. En ik hoor binnenkort graag alle details van jullie reis.
  16. Ina:
    23 juni 2015
    Proficiat geweldig, wat een prestatie. Geniet er beide van met iedereen die je daartegen gekomen bent
  17. Carine:
    Proficiat!
  18. Erica Gommers:
    Fantastisch!
    Jullie zijn maar weer eens het bewijs dat je mag dromen, erin blijven geloven en ze waar maken. Hulde!
    Geniet geniet geniet, de dames zijn er toch nog (lang) niet ;)
  19. Will Rullens:
    23 juni 2015
    Proficiat mannen met het bereiken van jullie doel.
    Deze tocht zal je nooit meer vergeten en later worden de verhalen over de ontberingen enz . alleen maar sterker.
    Hoor de details nog wel van je Jannes
    .Gr Will
  20. Wim en Annie:
    Gefeliciteerd !!!
  21. Harold:
    24 juni 2015
    Grattis ! Bra jobbat, antar att ni har druckit en hel del öl igår kväll, eller hur ? Skål !!
    Hälsningar Harold
  22. Willemijn:
    24 juni 2015
    Gefeliciteerd!! Erg knap gedaan, epic journey, inkleuren op de wereldkaart en lang nagenieten. We komen eraan zodra ik Ellie weer heb gevonden, die ben ik kwijtgeraakt bij de Ikea...
  23. Willemijn:
  24. Ellie kimenai:
    24 juni 2015
    Na zo een lange voorbereiding.... Geniet van de komende dagen.
    Wij zijn er nog even niet, we zijn bij de rea van ikea.
  25. Guus Snijders:
    Van Harte Gefeliciteerd Ad En Jannes
    een hele prestatie waar je trots op mag zijn
  26. Gert de Pee:
    24 juni 2015
    Gefeliciteerd. En waar is die foto met de smile van oor tot oor?
  27. Raijmond Dolphijn:
    24 juni 2015
    Hier is denk ik wel een diepe buiging op zijn plaats..............wat een karakter heb je als je samen deze trip aan gaat en afmaakt in deze omstandig heden.Wat een regen hebben jullie gehad en de wegen daar zijn ook niet helemaal zoals hier.Ik ben benieuwd wat de volgende uitdaging gaat worden??? Ik kan je wel vertellen dat als ik ooit de gelegenheid heb om deze trip te kunnen maken ik er ook over ga denken.Ik heb genoten van de reis verslagen en goede reis terug gewenst naar het mooie Dongen.Groet Raijmond.
  28. Marco:
    Jannes en Pa Jannes!!

Super gedaan!! Van Harte gefeliciteerd!!!! Geniet ervan!!
  29. Fred Maas:
    24 juni 2015
    Hoi kanjers. Hartelijk gefeliciteerd en een dikke kus van Lieke.
    Een topprestatie en zeker voor die oude man. Petje af.
    Nu afkicken en uiteraard super genieten.
  30. Jos en Hennie Bogers:
    24 juni 2015
    Van Harte Gefeliciteerd met jullie prestatie. Geniet nog van de resterende dagen. Goede reis terug
  31. Miranda:
    Hey Jannes... Psst...foto????
  32. Gert Weijman:
    25 juni 2015
    Prachtig! Jullie hebben het gedaan ongelooflijk gaaf!
    Geniet van het moment .
    Dit is zo bijzonder dat jullie het nooit meer zullen vergeten.
    Maak nog even een foto van je vader in tranen
  33. Jozef koevoets:
    25 juni 2015
    Gefeliciteerd mannen geniet er van jullie hebben het verdiend.
  34. Pierre Peeters:
    25 juni 2015
    Proficiat mannen met het bereiken van het einddoel.
    Geniet ervan.
  35. Nelleke de Bodt-Laurijsen:
    Gefeliciteerd, geniet erven.
  36. Milou Peeters:
    26 juni 2015
    Goed bezig zeg! Gefeliciteerd met deze top prestatie.
  37. Toine:
    26 juni 2015
    Wat een mega prestatie. Als je dit kunt, dan kun je de hele wereld aan, geweldig mannen, ik ben erg benieuwd naar jullie fantastische verhalen, veel succes met jullie terugreis en tot gauw, groetjes
  38. Wim van Agtmaal:
    TOPPERS !!!!!!!!!!!
  39. Ton:
    27 juni 2015
    Wat een topprestatie. Proficiat
    Geniet van het uitzicht en een goede terugreis.
  40. Koga:
    29 juni 2015
    Ha Ad en Jannes,

Een beetje later maar niet minder gemeend. Van harte proficiat, wat een geweldige prestatie!!

Groet
    Koga