dag 13

26 mei 2015 - Åmål, Zweden

De eerste lange tocht zit er weer op na het wachten. We hebben vandaag 115km gereden van vänersborg naar amål. Het begon in de ochtend met regen wat rond een uur of 2 over was. We zijn vandaag heel de dag maar 1 winkel tegen gekomen onderweg, voortaan maar iets meer te eten meenemen. We hadden voor vandaag maar net genoeg bij. Hier in amål nog maar even inkopen gedaan voor we doorgingen naar de camping.
We hadden vandaag een dag met veel klimmetjes met stijgingspercentage tot 21%. Dat zijn best zware klimmetjes met een fiets vol tassen.gelukkig hebben we ze allemaal gehaald. Het is verder een prachtige omgeving om doorheen te fietsen. Met afwisseling van bossen, grasvelden en hele mooie meren. Steden dorpen of huizen kom je daarentegen bijna geen tegen. De laatste 30km van de dag waren iets minder stijl en daar waren ee best wel blij mee.
We zitten nog steeds aan het grootste meer van zweden. Morgen zullen we het eind hiervan bereiken.

1. Frans:
    26 mei 2015
    Goed tempo erin. Etappe van 115 kilometer is niet niks. En dan ook nog met bulten op je weg. Op tijd remmen straks. Voor je het weet schiet je de Barentszzee in........
    In elk geval heel goed om te horen dat jullie weer op weg zijn. Succes verder. En hou het heel
  2. Pieter:
    26 mei 2015
    lekker bezig daar in het noorden, dat zijn geen misselijke bultjes!!
    zet hem op, jullie zijn er bijna ;-p
  3. Jan & José:
    27 mei 2015
    En ik vond de Holterberg al genoeg met zijn 10%! Fijn dat de rest van de tocht alleen nog maar naar beneden gaat, volg de watervallen dan weet je zeker dat je goed gaat!
  4. Corne Haarbosch:
    Hoi Ad en Jannes,

Fijn dat jullie een voortvarende herstart hebben gemaakt.
    Dat is afzien en genieten tegelijk. Wel een bijzondere ervaring.

Veel succes.
  5. Guus Snijders:
    27 mei 2015
    Blij te horen dat jullie weer goed op weg zijn
    ook fijn voor het thuisfront om jullie berichtjes te lezen
    zet hem op jongens
  6. Harold:
    27 mei 2015
    Hej die Jannes en zijn pa,
    je moet dr maar aan beginnen.... veel succes verder en ik lach me kapot als je weer bijna op een eland stuurt!
    Groetjes uit Zieuwent,
    PS doe de groeten aan James, inmiddels heeft Lotta 2 kalfjes!!
  7. Cees / Klimgeit:
    Ad en Jannes,

Gelukkig weer op pad (je).
    Hopelijk gaat het verder zonder stukken, op wat bultjes na dan...
    Veel succes verder!

Gr. Cees oftewel Klimgeit...