dag 14

27 mei 2015 - Kil, Zweden

De eerste 2 weken zitten erop. We hebben al van alles meegemaakt in die eerste 2 weken, maar wat ons vooral bij zal blijven is het wachten op een achterpadje in trollhättan. Wat waren dat een lange 5 dagen zeg.
Vandaag hebben we weer de nodige kilometer weggetrapt, weer een goeie 90km. Het was weer een heuvelachtig terrein, met ook vandaag weer regen. De buien worden steeds korter en de temperatuur word steeds beter. Langzaam aan beginnen we wel een beetje gewent te raken aan de regen. Regenpak aan en gaan. De lente in zweden begint pas net, gisteren en vandaag hebben we namelijk de laatste resten sneeuw nog zien liggen langs de kant van de weg.
De heuvels beginnen ons pa echter wel op te breken, daarom hebben we besloten de route van morgen te verdelen over 2 dagen. We hopen dat hij hier wat van bij komt. Na deze week zal het terrein ook iets vlakker worden en zal het ons pa ook weer beter af gaan.
Vandaag zitten we weer op een mooie camping net buiten kil en morgen zullen we richting hagfors vertrekken.

1. Frans:
    27 mei 2015
    Regen is nooit lekker, maar de weersverwachting voor Zweden geeft aan dat jullie de komende dagen in elk geval het windje in de rug hebben. En Ad: laat je bergop niet gek maken door Jannes, ik weet uit ervaring dat die toch niet bij te houden is.
  2. Harold:
    27 mei 2015
    Ha die Jannes, ga je nog ff kijken denk je? ps had je gezegd het dat het wel ff kon duren met de zweedse post ..... Ha det bra!
  3. Erica Gommers:
    27 mei 2015
    Nou weet ik absoluut niet wat een padje is, behalve dat hij kwaakt, maar begrijp dat het ding essentieel is voor de verdere tocht.
    Wat een reis en wat een foto's!
    We genieten mee aan de zijlijn.
    Zet 'm op heren!
  4. Corné:
    28 mei 2015
    Hoi Jannes, Je moet je vader wel uit de wind houden.
  5. Gert:
    28 mei 2015
    Weer regen enz. het hoort er bij maar nooit fijn.
    Verstandig om deze laatste bergetappe op te delen.
    Jannes een beetje kalm aan met je vader .
    Heel veel plezier voor de komende dagen.
  6. Jan & José:
    28 mei 2015
    Jannes, je hebt toch wel een sleepkabel meegenomen in je bagage! Of plak iets op je rug wat Ad motiveert. Iets uit Playboy wat je graag van dichtbij wilt bekijken of zo iets. Is maar een idee. Ik weet dat een wortel niet werkt bij Ad als fervent vleeseter.
  7. Bram Zoeteman:
    Beste Ad en Jannes,

Leuk om de foto's te zien en de verhalen te lezen, zodat we een indruk krijgen van jullie ervaringen. Wat een spannend avontuur! Ik hoop dat Ad een beetje bij kan komen met jullie strategie om vandaag te verdelen in twee dagen. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de nieuw blog!

Volhouden!
  8. Hans en Yvonne:
    Hoi Ad en Jannes,

Wat vliegt de tijd. Al 14 dagen onderweg en helaas al verplichte rustdagen. We blijven het een hele onderneming vinden, dus petje af. Succes, het gaat jullie goed en hopelijk wat minder nattigheid.