dag 15

29 mei 2015 - Råda, Zweden

Vandaag een iets korte etappe als eigenlijk op de planning stond. We zijn van kil naar råda gefietst wat op een afstand van 70km komt.
Na 15km zijn we op de 62 gekomen die we de rest van de dag volgen over de klarälvs banan, dit is een mooi geasfalteerde fietspad die voor de camping uit komt. Kan niet mis gaan dus.
In de avond ben ik nog even langs geweest bij het elanden park waar ik 5 jaar geleden stage heb gelopen. Er is net een nieuwe eigenaar gekomen die bij gastvrij heeft ontvangen. De elanden heeft laten zien en de 2 kalfjes van een paar dagen oud. Het was er veel veranderd sinds de laatste keet dat ik er was en de nieuwe eigenaar zit vol met leuke ideeën. Hij heet James en komt uit Engeland. Eenmaal binnen bij James zitten er op de bank 2 Belgen die heerlijk bier bij hadden. Daar hebben we er natuurlijk ook een van geproefd en dan snel weer naar de stuga wat het is al donker.
Het was 17km naar het elanden park, maar dit had ik nooit willen missen.
Ons pa heeft de avond gebruikt om bij te komen en op tijd naar bed te gaan. Dit ga ik nu ook doen want morgen rijden we weer verder.

1. Jan & José:
    29 mei 2015
    Mooie beesten zijn het hé , Jannes! Succes vandaag!