Dag 30

12 juni 2015 - Överkalix, Zweden

Vanmorgen zijn we uit luleå vertrokken. Al snel na vertrek komen we een vrouw op een racefiets tegen die ons uitnodigd voor de koffie. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Daar thuis heerlijk in het zonnetje op de waranda gezeten en uitgelegd wat we aan het doen waren.
Voor vandaag stond er 115km op de planning, dus we konden niet al te lang blijven. We hebben de oostkust van Zweden achter ons gelaten en Zijn het binnenland in getrokken. De eerste rendieren zijn ondertussen ook een feit. Er lagen er 3 lekker in de wei te zonnen. Toen ze ons in de gaten hadden zijn ze het bos in gevlucht.
Nu zitten we in het grand arctic hotel in överkalix. Weer op tijd naar bed, want morgen staat er weer een langen dag op het programma.

1. Piet:
    12 juni 2015
    Hoi Ad en Jannes,

Het gaat lekker zo ! Wat leuk dat je wordt uitgenodigd voor de koffie. Ik heb jullie halteplaatsen uitgezet op de kaart Zweden / Noorwegen en ik vind het zeer indrukwekkend. Veel succes en plezier met het vervolg.
  2. Cees / Klimgeit:
    13 juni 2015
    Ad en Jannes,

Het gaat gelukkig goed, al heel wat km in de benen.
    En zo'n bakkie koffie gaat er altijd wel in.
    Ga zo ddor en geniet ervan!
  3. Miranda:
    13 juni 2015
    Hoi Jannes en Ad,

Jullie hebben al aardig wat kilometers in de benen zitten, als ik de kaart zo bekijk! Super hoor!
    Leuk dat jullie zo spontaan zijn uitgenodigd bij een vrouw thuis. Zo zie je nog eens wat meer dan groen, weg, keien en dieren. En t praat terug ;-)
    Hier ook een avontuur beleefd: We hadden een slang in de tuin. T is een lang verhaal, maar t heeft de Stem gehaald. Uiteindelijk is t beest om de hoek teruggevonden doodgereden. Opluchting voor de buurt, jammer voor t beestje...
    Welterusten, slaap goed en goede reis morgen! http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/oosterhout/slang-gesignaleerd-in-tuin-oosterhout-nog-onduidelijk-om-wat-voor-slang-het-gaat-video-1.4996317