Dag 34

16 juni 2015 - Kautokeino, Noorwegen

Het is de erstige dag van heel de reis!
Het was koud, nat en windkracht 6 tegen. Met wind mee kon je zonder trappen de berg op, echt niet normaal hoeveel wind vandaag. En dan de gevoelstemperatuur van 0° erbij in de regen is het zeker geen pretje als 80km gaat fietsen.
Onderweg komen we niks meer tegen als wat heuvels en kale vlaktes. Regelmatig komen er wat rendieren over gestapt. Vandaag hebben we ook nog een restje van een rendier zien liggen wat door de wolven helemaal is opgegeten, er zat letterlijk geen vlees meer aan.
Op de schuren van de mensen hier staan daarom ook een soort kippenhokken waar ze in de winter hun geschoten beesten van de jacht in hangen, zodat de wolven er niet bij kunnen.
Nu zitten we lekker warm en droog in een stuga in kautokeino en morgen hebben we 95km op de planning staan naar jergul, met iets minder wind.

1. Corné:
    16 juni 2015
    Weer zit niet echt mee op jullie reis. Jullie kunnen nu al zeggen dat het een "heroïsche" tocht is. Nog even volhouden en dan wacht de beloning.
  2. Anton:
    16 juni 2015
    Jannes, kan ik jullie vanuit Prinsenbeek nog een hart onder de riem steken. De finale gaat nu echt beginnen. De elementen zitten niet altijd mee maar jullie zijn inmiddels zo afgehard dat de finisch wordt gehaald. Deze reis rijdt de rest van je leven met je mee, daar doe je het allemaal voor. Sterkte voor jou en je vader voor het slotakkoord.
  3. Willemijn:
    16 juni 2015
    Jullie kunnen vanaf nu ook wel etappes gaan splitsen, en dan kom je voor op schema aan op de noordpool.
  4. JeePee:
    Stoere mannen!
  5. Koga:
    17 juni 2015
    Kom op Jannes en Ad. Nog even doorbijten en jullie gaan het redden.

Groeten van de Moddervreters
  6. Daisy:
    17 juni 2015
    Afzien.. nog heel veel succes, zet hem op!
  7. Miranda:
    17 juni 2015
    Zelfs de mooiste vlieger, stijgt niet op zonder tegenwind..
    Helden zijn jullie. Geweldig mooi, hoe jullie t volharden en de kleine wonderen blijven zien. T uiltje, de rendieren, de Elanden, een kom soep van een reisgenoot...fantastisch! Ik beleef t met jullie mee vanaf m'n luie stoel, maar wel met diep respect! Chapeau,heren!!!
  8. Gert de Pee:
    17 juni 2015
    Naar de Noordkaap!! Volgens mij kan het daar niet warm zijn.
    Maar wat zijn jullie bikkels zeg. Geweldig dit allemaal op je fietsje. Die Duitsers met de vrachtwagens zijn beduidend minder stoer bezig. Ik ben nu al benieuwd naar de eindfoto. Kan niet anders dan een selfie met een grote smile. Zet hem op.
  9. Carine:
    17 juni 2015
    Wat een stoere mannen zijn jullie. Wat knap dat jullie dit doen, en ondanks alles gewoon doorzetten. Nog een fijne tijd daar in het hoge noorden, en een behouden thuiskomst.
  10. Raijmond Dolphijn:
    17 juni 2015
    Super goed zeg, nog even en dan zijn jullie bij de Noordkaap.Wat een reis is het geweest zeg. Geniet er nog van want ik denk dat je deze reis voorlopig niet meer gaat maken.Raijmond
  11. Gert Weijman:
    23 juni 2015
    Hou de moet er in.
    Jullie zijn echte helden!