dag 5

18 mei 2015 - Weddelbrook, Duitsland

We hebben vandaag een leuke dag gehad. De tentjes mooi droog in kunnen pakken en op tijd kunnen vertrekken naar Weddelbrook. In apensen hebben we onze eerste stop gehad voor iets lekkers bij de bakker. Naast de bakker zat de apotheek waar ons pa bodylotion gehaald voor zijn benen. Krijgt hij daar de vraag waar hij naartoe onderweg is. Toen ze hoorde dat het de Noordkaap was kreeg hij spontaan 3 tubes met skin repare mee, die hebben natuurlijk niet nodig want we hebben goede zadels en getraind zitvlees.
Na onze pauze zijn de door gereden naar buxtehude. Een heel leuk stadje waar dwars door de winkelstraat zijn gelopen.
Vanaf daar waren we zo in Hamburg, waar we langs de Airbus company zijn gereden. Er stonden toevallig net 2 Airbus baluga,s klaar om op te stijgen. Super gaaf om vanaf zo dicht bij te kunnen zien.
Klein stukje verder moesten we met het pondje over naar de andere kant van de Elbe. De kapitein wist wel wat gas geven was, wat schommelde dat bootje en met een grote knal tegen de kade waren we aan de overkant.
Eenmaal aan de overkant was het Hamburg nog door en op naar de camping. Eenmaal aangekomen bij de camping was het nog droog. Bij het opzetten van de tentjes begon het met regenen en het is nog steeds niet gestopt.
Hopelijk is het met morgen ochtend weer droog en kunnen we de tenten een beetje droog inpakken, anders kunnen ze morgen drogen als we op de boot zitten.

1. Frans:
    18 mei 2015
    Nog één dagje fietsen en dan de rest varen. Toch?
    En Ad:BODYLOTION?????
  2. Corne Haarbosch:
    Hoi Ad en Jannes
    Leuke verhalen en ervaringen.
    Jammer dat het weer nog niet mee zit.
    Succes verder en goed smeren
  3. Willemijn:
    18 mei 2015
    Niet te dik smeren Ad, dan blijven de vliegen plakken. Erg gaaf dat we dagelijks updates krijgen!!
  4. Marco:
    18 mei 2015
    Is het dan toch een boottocht? ;-)

Succes met d'n oversteek alvast!
  5. D'n enaleste:
    18 mei 2015
    De boot naar .............. Hammerfest ?
    Succes mannen.
  6. Ilona:
    18 mei 2015
    Leuk om te lezen jannes! Geniet ervan mannen, ondanks dat droevige weer.
  7. Koga:
    18 mei 2015
    Weet je zeker dat het bodylotion was.....zo vlak bij de reeperbaan...

Geintje! Geniet van de omgeving en de boot is al bijna in zicht.

Groet
    Koga