dag 6

19 mei 2015 - Kiel, Duitsland

We zitten op de boot! Duitsland laten we achter ons en morgen ochtend komen we aan in Zweden.
Vanmorgen waren de tenten nog nat van de regen die nacht, maar met inpakken was het gelukkig droog. Met het vertrek daarentegen hadden we veel regen en zelfs hagel erbij. Na een uurtje fietsen was dit gelukkig over en hebben we de weg naar kiel verder droog kunnen vervolgen.
Om 1 uur kwamen we aan in kiel, waar we de tickets voor de boot hebben gehaald. Vervolgens zijn we kiel in gereden voor een lekkere lunch om het lange wachten door te komen. Het heeft ongeveer heel de middag geregend verder. Tot we aan boord mochten van het schip.
Een maal aan boord hebben we onze hutten gezocht en lekker gedoucht. Nu nog wat natte spullen uithangen en dan kunnen we morgen beginnen aan Zweden. We hebben er zin in!!

PS. Iedereen bedankt voor alle leuke reacties. We lezen ze allemaal alleen reageren is lastig vanwegen het slechte bereik en het gebrek aan wifi.

1. Piet:
    Hallo Ad en Jannis.

Jullie zijn lekker opgeschoten ! Hopelijk krijgen jullie nu meer droge dagen. Veel plezier en een goede reis door Scandinavië.
  2. Milou Peeters:
    Hey Ad en Jannes,

Wat leuk om te lezen. Het schiet al aardig op zo!
    Veel plezier en succes in Zweden. Hopelijk wat minder regen daar!

Groetjes Milou
  3. Koga:
    19 mei 2015
    Mooi , de eerste grote stap is gemaakt!
    Nu even de accu opladen en het mooie land Zweden doorrijden.

Succes
    Koga
  4. Raijmond Dolphijn:
    20 mei 2015
    Knap hoor wat jullie samen doen, ga er voor en geniet elke dag van de mooie natuur daar.ik weet zeker dat jullie het zullen halen.....met zoon goeie monteur kan het niet fout gaan.
  5. Henriëtte Vromans:
    20 mei 2015
    Hoi Adje en Jannes erg leuk om iedere dag jullie avonturen te lezen en de foto's te bekijken. Geniet van iedere minuut even uitrusten op de boot en dan weer vol er tegenaan.
    En op tijd je bakske koffie hé Adje :)
  6. Jos en Hennie Bogers:
    20 mei 2015
    Verbaasd dat jullie al zover zijn. Hopelijk is er niet al te veel wind zodat jullie op de boot goed kunnen uitrusten om de tocht relaxt te kunnen voortzetten. Geniet van de natuur en de dieren die je onverwachts zomaar op weg tegen kunt komen
  7. Gert de Pee:
    20 mei 2015
    Ik hoop voor jullie, dat je geen ontwenningsverschijnselen gaat krijgen als er geen bier meer is. Eerste stuk zit er op en nu scandinavie door. Succes en we blijven jullie volgen. Overigens, een stevig bootje
  8. Harold:
    27 mei 2015
    hej Jannes,
    Bootje varen ..... ik dacht dat je ging bikkelen!!! Dwars door Denemarken.... haha
    Ps ik doe het je niet na!! groeten aan je pa.